Οι περιπτώσεις παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες αυξάνονται ή αν θέλετε, τώρα υπάρχει η κατάλληλη κατάρτιση των ειδικών- και κατ’ επέκταση των γονέων- για να τις αναγνωρίσουν και κυρίως να τις αντιμετωπίσουν.
Αρκετοί μάλιστα είναι οι γονείς που ψάχνουν εκείνους τους καθηγητές και το σχολείο, που θα διευκολύνουν την εκμάθηση ξένων γλωσσών του παιδιού και θα καθοδηγήσουν ανάλογα τους γονείς προσφέροντας τη γνώση και την απαραίτητη ενημέρωση.
Τα Κέντρα Ξένων Γλωσσών Kinnick φροντίζουν να εκπαιδεύονται και να «εκπαιδεύουν» για τέτοιες ιδιαίτερες περιπτώσεις, αντιμετωπίζοντας κάθε παιδί ξεχωριστά και εξατομικευμένα, ένα προνόμιο που κατά τη γνώμη μας του αξίζει!
Τι περιπτώσεις αναλαμβάνουμε
Το Σχολείο μας αναλαμβάνει να επιμορφώνει μαθητές με διάφορες μορφές δυσλεξίας, που είναι και το πιο σύνηθες φαινόμενο, οποιαδήποτε δυσκολία στην ανάγνωση και στα προφορικά, παιδιά με απόσπαση προσοχής και υπερκινητικότητα. Είμαστε σε θέση να αναγνωρίσουμε τα παραπάνω, αφού οι καθηγητές μας είναι ανάλογα εκπαιδευμένοι, αλλά είμαστε πάντα σε συνεννόηση με τον γονέα.
Μπορεί ένα παιδί με μαθησιακές δυσκολίες όπως είναι η δυσλεξία να μάθει ξένες γλώσσες;
Η δυσλεξία δυσκολεύει την εκμάθηση, αλλά αποτελεί και μία πρόκληση. Δηλαδή είναι γεγονός ότι οι μαθησιακές δυσκολίες οδηγούν το παιδί σε μία διαφορετική εκμάθηση. Όχι πιο δύσκολη, αλλά με διαφορετικό τρόπο!
Τι σημαίνει δυσλεξία στην πράξη, για τη διδασκαλία και την εκμάθηση;
Η δυσλεξία αποτελεί ένα challenge για τον εκπαιδευτικό κι όταν τελικά επιτυγχάνεται η εκμάθηση της ξένης γλώσσας, έχουμε ένα σημαντικό επίτευγμα. Τόσο για το παιδί όσο και για τον δάσκαλο! Η δυσλεξία απαιτεί έναν δάσκαλο με πάθος και μεράκι.
Ο εκπαιδευτικός είναι κάτι παραπάνω από δάσκαλος
Ο εκπαιδευτικός που αναλαμβάνει ένα παιδί με μαθησιακές δυσκολίες είναι κάτι παραπάνω από δάσκαλος. Στοχεύει να βοηθήσει μεν το παιδί να μάθει να μιλάει και να γράφει την ξένη γλώσσα που έχει επιλέξει, αλλά παράλληλα είναι αυτός που θα ενισχύσει την αυτοπεποίθησή του και θα το ενδυναμώσει. Το παιδί θέλουμε να νιώθει σίγουρο για τις ικανότητές του! Ο μαθητής με μαθησιακές δυσκολίες νοιώθει εύκολα συναισθηματική ένταση και πολλές φορές απόρριψη. Εάν ο εκπαιδευτικός ανακαλύψει τις αδυναμίες του, μπορεί σφαιρικά να αποκτήσει τη γνώση της ξένης γλώσσας εύκολα.
Πως μπορεί ένας δάσκαλος να βοηθήσει ένα παιδί με μαθησιακές δυσκολίες;
Συνήθως με τον κατάλληλο τρόπο διδασκαλίας εντάσσει το παιδί στην ομάδα, κάτι που το κάνει να αισθάνεται ότι είναι ένα με τούς συμμαθητές του και δεν είναι «διαφορετικός». Προϋπόθεση βεβαία αποτελεί ότι ο δάσκαλος είναι σωστά ενημερωμένος κι εκπαιδευμένος, για να διαχειρίζεται μαθητές με ιδιαίτερες δεξιότητες.
Πότε ένα παιδί με μαθησιακές δυσκολίες εντάσσεται σε κάποιο διαφορετικό τμήμα;
Θα υπάρξουν περιπτώσεις, όχι πολλές, που ο μαθητής θα χρειαστεί να έχει μαθήματα one to one. Αυτό συμβαίνει όταν ο ρυθμός του είναι πολύ αργός και δεν μπορεί να ακολουθήσει το σύνολο της τάξης. Αυτό όμως συστήνεται για ένα ορισμένο χρονικό διάστημα, ώστε να μπορέσει να ενισχυθεί και πάλι η αυτοπεποίθηση του και να ενταχθεί ξανά στην ομάδα της τάξης του.
Τι κατάρτιση πρέπει να έχει ο δάσκαλος ή καθηγητής;
O δάσκαλος πρέπει να είναι εκπαιδευμένος, να έχει παρακολουθήσει σεμινάρια με ειδικότητα στη διδασκαλία ξένης γλώσσας σε παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες. Να έχει μεράκι για τα παιδιά, κίνητρο για την επιτυχία των παιδιών και να επιθυμεί να βελτιώνεται συνεχώς. Η εκπαίδευσή του πρέπει να είναι τέτοια που θα μπορεί να διαχειρίζεται μαθητές με πολλαπλές και διαφορετικές νοημοσύνες
Αν ένας μαθητής δε μπορεί να μάθει με τον τρόπο που εσύ διδάσκεις, δίδαξε τον με τον τρόπο που αυτός μαθαίνει.
Τα Κέντρα Ξένων Γλωσσών Kinnick μετρούν πολλά παραδείγματα μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες, που η ιδιαιτερότητά τους δεν τους εμπόδισε καθόλου από την ολοκλήρωση του προγράμματος μίας ξένης γλώσσας και από την κατάκτηση ενός πτυχίου. Ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια που το φαινόμενο της δυσλεξίας υποστηρίζεται και στης γραπτές εξετάσεις πιστοποίησης, οι μαθητές αισθάνονται ότι είναι ίσοι και νιώθουν πως αντιμετωπίζονται δικαία. Ένα σπουδαίο παράδειγμα αποτελεί ένας μαθητής μας με προβλήματα δυσλεξίας ο οποίος ολοκλήρωσε τις σπουδές του στην αγγλική γλώσσα, μπήκε στο ελληνικό πανεπιστήμιο στο τμήμα Αγγλικής Φιλολογίας και πήρε το πτυχίο του στη διδασκαλία των αγγλικών με ειδικότητα «Διδασκαλία Αγγλικών σε Μαθητές με Δυσλεξία». Αυτή τη στιγμή ο συγκεκριμένος μαθητής διδάσκει και είναι ένας καταξιωμένος δάσκαλος.