Βιωματική Διδασκαλία: Το Όφελός Της Στην Εκμάθηση Μίας Ξένης Γλώσσας

Η πραγματικότητα έχει ως εξής… Οι μαθητές βαριούνται πιο εύκολα με τον παραδοσιακό τρόπο διδασκαλίας και συχνά και οι καθηγητές το ίδιο. Μαθητές και δάσκαλοι επιθυμούν να εκφράσουν τη δημιουργικότητά τους, να μάθουν/ διδάξουν αντίστοιχα, περισσότερα σε λιγότερο χρόνο και όλα αυτά μ’ έναν μεταδοτικό τρόπο ο οποίος θα χαρακτηρίζεται από έντονα ψυχαγωγικά στοιχεία.

Οι Ειδικοί λοιπόν έχουν εξελίξει πολύ τον παραδοσιακό τρόπο διδασκαλίας, δοκιμάζοντας διαφορετικές κι ενδιαφέρουσες προσεγγίσεις, για να καταλήξουν βάσει ερευνών να επιλέξουν την προσθήκη της βιωματικότητας στο πρόγραμμά τους.

Τα Κέντρα Ξένων Γλωσσών Kinnick υιοθέτησαν από τους πρώτους τη βιωματική εκμάθηση και εξηγούν γιατί πράγματι αποτελεί την πιο κατάλληλη μέθοδο διδασκαλίας για το παιδί.


Τι σημαίνει βιωματική διδασκαλία

Αυτό που συνηθίζουμε να λέμε στον γονέα, που θα μας κάνει τη σχετική ερώτηση, είναι «Θυμηθείτε όταν ήσασταν παιδιά… Ο αγαπημένος σας δάσκαλος δεν ήταν αυτός που έκανε το μάθημα να μοιάζει με παιχνίδι; Που συνδύαζε την εκπαίδευση με κάποια δράση- δραστηριότητα;» Η βιωματική διδασκαλία συμβολίζει ακριβώς αυτή τη δραστηριότητα και την ενεργό συμμετοχή του παιδιού σε ό, τι νέο ακούει. Η θεωρία μετατρέπεται σε πράξη και το παιδί μέσω της συμμετοχής του μαθαίνει πιο φυσικά και γρήγορα. Ό,τι νεότερο γίνεται βίωμα με τον συνδυασμό των τεχνών όπως είναι η ζωγραφική, η μουσική, η μουσικοκινητική, ο χορός και το θέατρο αλλά και με εκδηλώσεις που προάγουν την κοινωνικότητα, ομαδικότητα και δημιουργικότητα. Μέσα από τη βιωματική εκμάθηση οι δάσκαλοί μας έχουν τώρα την ευκαιρία να εκπαιδεύσουν από νωρίς τα παιδιά για διάφορους σημαντικούς κλάδους, όπως είναι η οικολογία αλλά και να βοηθήσουν τους μικρούς μας να εκφράσουν ελεύθερα το φυσικό ταλέντο τους.

Ουσιαστικά πρόκειται για μία σύγχρονη εκπαιδευτική μέθοδο με καινοτόμο χαρακτήρα που μπορεί να διαμορφωθεί ανάλογα με την επιμόρφωση του κάθε δασκάλου και να προσαρμοστεί σε κάθε ηλικία.


Γιατί να προτιμήσω για το παιδί μου τη βιωματική διδασκαλία

Όπως τονίσαμε και παραπάνω η βιωματική διδασκαλία προάγει τη δημιουργικότητα και κοινωνικότητα του παιδιού. Το παιδί μαθαίνει χωρίς να κουράζεται, αφού η ώρα του μαθήματος περνάει χωρίς κανείς να κοιτάει την ώρα! Ακόμη επιλέγουμε τη βιωματική εκμάθηση γιατί…

  1. Εφαρμόζεται σε κάθε ηλικία!
  2. Το παιδί μαθαίνει περισσότερα σε λιγότερο χρόνο.
  3. Αναπτύσσει την κριτική σκέψη και συμβάλλει στη γλωσσική ανάπτυξη.
  4. Έχει υψηλότερο επίπεδο κατανόησης.
  5. Ταξιδεύει τον μαθητή σε διαφορετικές χώρες και κουλτούρες του κόσμου.
  6. Μέσω αυτής η γνώση γίνεται ενεργητική, αφού συνδέεται με συγκεκριμένες εμπειρίες από την καθημερινότητα και τη ζωή του μαθητή.
  7. Το παιδί μαθαίνει να λειτουργεί συνεργατικά ως μέλος μίας ομάδας.
  8. Το παιδί εκφράζει αυτό που νιώθει στη δεδομένη φάση και βρίσκει το ταλέντο του μέσα από την ποικιλία των δραστηριοτήτων που εφαρμόζουμε.


ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ!

Η βιωματική εκμάθηση προϋποθέτει ανάλογη εκπαίδευση.

Όλοι οι χώροι μας είναι έτσι διαμορφωμένοι ώστε να υποστηρίζουν τη βιωματική διδασκαλία της γλώσσας και οι δάσκαλοί μας είναι εκπαιδευμένοι ανάλογα. Ακολουθούμε μία συνδυαστική μέθοδο διδασκαλίας με παράδοση θεωρητικού υλικού, ομαδική εργασία και πολλή φαντασία.

About Author

Related posts

Sign Language

During my summer holidays I unfortunately came down with the flu due to carelessness and my sore throat prevented me from talking. Throughout the duration of my sickness I occasionally wanted to communicate with my relatives and the only way I could do so was by signing, well rather...

Read More

Why Is Friday the 13th Believed to Be Unlucky?

Well, actually, no one knows why it is considered an unlucky day but people have their theories. From Jesus’ Crucifixion to Norse mythology and execution dates, here’s how Friday the 13th got its unlucky label. First of all, the number 13 and the day Friday have always been thought...

Read More

Everything Happens for Fame

Nowadays, people would do anything possible to be famous. The worst is that they are not trying to be famous by doing clever and smart things, but acting silly and without humanity. To start, I’d like to refer to an incident which happened a year ago. A middle-aged man...

Read More